torsdag den 3. februar 2011

Italiensk inspireret drivhus

I dag har jeg siddet og kigget på tomatsorter til drivhuset. Jeg er faldet over denne inspirerende side med frø fra italien: http://www.gourmetgarage.dk/. blot et hurtigt kig på siden og man bliver sulten efter italienske lækkerier.Der er masser at vælge imellem inden for grøntsager og blomsterfrø og kan være svært at begrænse sig. Og bedst af alt er der masser af dyrkningstips.



Valget er faldet på tomat sorten San Marzano som skulle være fantastisk til tomatsauce. En ægte "pesto" basilikum bliver det også til af sorten Basilico Italiano Classico Tugullio. Jeg glæder mig allerede til tomat salat med frisk mozarella og basilikum! Jeg vil fluks kigge videre efter et par chilisorter og måske en eller to tomat sorter til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar